Handelsbetingelser

Hvem handler du med?
Öxneholm A/S Søndre Mellemvej 48 4000 Roskilde Danmark

CVR-nummer 77973311
Telefon: +45 4675 5761
E-mail: kvalitetskod@oxneholm.dk

Ved handel på www.kvalitetskod.dk accepterer du automatisk nedenstående betingelser. Vi anbefaler derfor, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler hos os.

Bestilling
Hos Kvalitetskød.dk kan du som udgangspunktet kun bestille varer via vores hjemmeside.
Hvis du har forespørgsler til varer som ikke er på siden eller større partier, er du dog meget velkommen til at kontakte os på kvalitetskod@oxneholm.dk.

For at foretage et indkøb hos Kvalitetskød.dk skal du følge nedenstående trin:

  • Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven.
  • Gå til kassen.
  • Vælg din foretrukne afhentningsdag.
  • Indtast dine personlige oplysninger og vælg betalingsmåde.
  • Godkend forretningsbetingelserne.
  • Tjek oplysningerne og godkend købet.
  • Du modtager en kvittering for ordren via e-mail. Du bør gemme denne kvittering. Børn og unge under 18 år kan ikke handle hos Kvalitetskød.dk. Børns og unges køb skal derfor foretages af forældre eller andre, der lovligt kan handle på barnets eller den unges vegne.

Betaling
Når du handler hos Kvalitetskød.dk er du altid garanteret en sikker betaling.Beløbet hæves først på dit kort, når varerne er klar til afhentning og der trækkes aldrig et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Du kan benytte følgende betalingsmetoder:

    • MobilePay
    • Visa
    • MasterCard
    • Maestro

Sikker betaling
Når du handler på Kvalitetskød.dk skal du benytte et betalingskort. For at beskytte dine kortoplysninger vil du ved indtastningen af kortoplysninger blive ført over til en betalingsside leveret af Epay A/S der er certificeret til at håndtere betalingsdata. Epay A/S sørger for, at alle oplysninger behandles krypteret, så hverken Kvalitetskød.dk eller andre kan få adgang til dine kortoplysninger.Cookies
Kvalitetskød.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og der- med gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Priser
Alle priser hos Kvalitetskød.dk er angivet i DKK og er inklusiv 25 % moms. Beløbet bliver først fratrukket din konto, når varerne er klar til afhentning.

Prisfejl
Vi tager forbehold for taste- og trykfejl og tillader os at annullere ordrer i forbindelse hermed.
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
Kvalitetskød.dk kan desuden ikke gøres ansvarlig for information der findes på eksterne sider.

Erstatningsvarer
Vi kontrollerer lagerbeholdningen løbende og flere gange ugentligt. Da vores lager er meget stort, vil det ske yderst sjældent at en vare ikke kan leveres. Skulle det mod forventning ske alligevel, vil Kvali- tetskød.dk, så vidt det er muligt, tilbyde en erstatningsvare. Denne erstatningsvare vil altid være af en tilsvarende eller højere kvalitet, til en tilsvarende eller lavere pris. Du vil dog altid blive kontaktet telefo- nisk af Kvaliteskød.dk, hvis den bestilte vare ikke kan leveres. Ønsker du ikke en erstatningsvare, vil du selvfølgelig ikke blive opkrævet for denne vare.

Reklamationsret
Normalt har man som forbruger to års reklamationsret på alle købte varer. Dette gælder dog ikke føde- varer. Hos Kvalitetskød.dk har du følgende reklamationsret:

Reklamation kan ske hvis du mener at have fået udleveret en dårlig vare. Det er vigtigt at du ikke begynder at tilberede varen. Kød der er modnet i vakuum kan dufte ret specielt ved åbning. Varen skal skylles og lægges på et rent spækbræt, herefter skal duften fortage sig efter få minutter. Gør den ikke det, retter du henvendelse øjeblikkeligt.

Reklamation kan kun ske telefonisk eller via mail. Reklamationer modtages ikke via SMS, Facebook eller andre sociale medier.

Reklamation skal ske inden varens datoudløb eller senest fem dage efter afhentning – dog meget gerne før.

Ved køb af kød hos Kvalitetskod.dk skal vakuum brydes kort tid efter afhentning og varen bør enten spises eller indfryses umiddelbart herefter. Efter indfrysning frafalder reklamationsretten. Datoen på vores labels er desuden til enhver tid gældende.

Det er vigtigt du retter henvendelse til os, i det øjeblik du opdager fejl eller mangler ved din bestilling og her vil vi som oftest bede om fotodokumentation.
Er der fejl på varen, må du under ingen omstændigheder smide kødet ud før du har fået et tilsagn fra os, da vi skal have mulighed for at undersøge kødet såfremt vi ønsker det.

Hos os køber du hele stykker kød, som de kommer direkte til os fra slagterierne. Du vil derfor opleve afpuds på kødet og det er helt normalt og en del af produktet. Vi giver derfor ingen refusion for afpuds.

Uanset hvad, så må du aldrig tøve med at kontakte os, hvis du er det mindste i tvivl om kvaliteten af en vare og alle reklamationer tages seriøst og behandles individuelt.

Det er vigtigt at du følger disse retningslinjer, ellers kan vi ikke hjælpe dig i tilfælde af reklamation.

Mangler og pakkefejl
Kontroller altid ordren når du afhenter varen. Hvis du opdager pakkefejl eller mangler i ordren, så er det vigtigt at du retter henvendelse til os hurtigst muligt og gerne mens du stadig er på adressen. Opda- ger du først manglen når du er kommet hjem, så tag hurtigst muligt et billede af hele ordren og send til os på kvalitetskod@oxneholm.dk. Husk at medsende ordrenummeret for at lette ekspeditionen.

Returnering af varer
Returnering kan kun ske som følge af en reklamation og efter aftale med os. Returnering vil ske enten ved at aflevere varen hos os samme sted som du afhentede varen, eller ved afhentning hos dig efter af- tale med os (og med hensyntagen til vores chaufførers daglige ruter). Afhentning hos dig vil som oftest ske i dagtimerne mellem kl. 7 og 13.

Fortrydelsesret
Som forbruger har du normalt 14 dages fortrydelsesret, men det gælder ikke fødevarer. Vi yder derfor ikke bytte- eller returret. Returnering af en vare kan kun ske ved reklamation som vi har indvilget i at tage retur.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Ved reklamation over en vare som ikke kan ombyttes, refunderes beløbet. Refunderingen sker til samme betalingsmiddel, som blev benyttet ved købet.
Vi kan tilbageholde refunderingen indtil vi har modtaget varen.

Persondatapolitik
For at kunne indgå en aftale med Kvalitetskod.dk, skal du oplyse navn, adresse, mail og telefonnummer. Alle oplysninger som Kvalitetskød.dk registrerer for at kunne behandle din bestilling, behandles fortroligt og i henhold til persondataloven. Af hensyn til vores bogføring, skal vi gemme disse oplysninger i 5 år. Oplysningerne vil ikke blive solgt, videregivet eller på anden måde overdraget til tredjemand.

Når du handler på Kvalitetskod.dk skal du benytte et betalingskort. For at beskytte dine kortoplysninger vil du ved indtastningen af kortoplysninger blive ført over til en betalingsside leveret af Epay A/S der er certificeret til at håndtere betalingsdata. Epay A/S sørger for, at alle oplysninger behandles krypteret, så hverken Kvalitetskød.dk eller andre kan få adgang til dine kortoplysninger.

Som kunde hos Kvalitetskod.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Öxneholm A/S via
e-mail kvalitetskod@oxneholm.dk.

Force majeure
Ved force majeure forbeholder vi os retten til at annullere alle ordrer. Ved annullering tilbagebetales ikke-udleverede varer naturligvis. Vi kan dog ikke gøres erstatningsansvarlig for eventuelle omkostninger en annullering medfører for kunden.

Kundeservice
Du er altid velkommen til at kontakte vores kundeservice på email: kvalitetskod@oxneholm.dk. Vi svarer hurtigst muligt og senest næste dag mellem kl. 10 og 14.

Ejeroplysninger
Dette website udbydes af:

Öxneholm A/S
Søndre Mellemvej 48
4000 Roskilde

Öxneholm med tyr og payoff_fritlagt_2